Navigation : Home | Aseffam | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older

// Nǚhái yùjīnxiāng.



22 February 2015 | 11:38 pm | 1 Marshmallows
-
Pernah tak
Kau minta diberi kekuatan dekat Allah
Tapi Allah beri kau ujian yang segedebak gitu kau
Pernah tak
Kau minta diberikan kesabaran dekat Allah
Tapi Allah beri kau sebesar cabaran dalam hidup kau
Pernah tak 
Kau terfikir knapa Allah buat macam tu ?
Pernah tak
Kau sedar apa yang kau hadapi sekarang 
Adalah dari permintaan kau ?
Benar lah satu kalam yang aku pernah jumpa nii
"..Kalau kau tak kenal Allah , Maka kau takkan kenal diri kau".

Cuba kau kenali Allah
Nescaya kau akan kenal Siapa diri kau sebenarnya

-

Allah yang menciptakan kita
So that Allah lebih tahu apa yang kita tak tahu

 Kau minta diberi kekuatan
Lalu Allah hadirkan ujian ntuk kau
Supaya kau belajar menjadi kuat dengan ujian kau

Kau minta diberi kesabaran 
Lalu Allah hadirkan cabaran ntuk kau
Supaya kau belajar menjadi orang yang sabar .

-

Kau tak yakin dengan Allah ke ?

Kau tak percaya dengan Allah ke ?

"Kalau YE"

Kenapa kau masih merengus dengan ujian dan taqdir ?


Aku dah ulang banyak kali ayat nii
tapi suka aku nak ulang lagi

"Allah tidak pernah membebani hambanya melainkan sesuai dengan kemampuanya"

So for that bersangka baiklah dengan Allah

Stop the bad thinking about Allah


Keep thinking good about Allah

Perancangan Allah tu tersangat Hebat .

Nii nak cerita

-

Satu hari tu aku dah lambat nak pi kerja
Then abang aku takleh hantar
terpaksa jalan kaki pi bastop
Dah lah jauh kumain ....
Then sikit lagi nak sampai nampak bas lalu
K memang tak sempat dah nak naik bas tu kan .
Then aku pun fikir lah

"takpla bas kul 10 lebih ada kot"

Then tunggu lah situ sampai pukul 10 .
10 lebih tu nampak la bas
Aku tahan tapi dia tak berhenti
masatu Ya Allah
Allah je tahu mcm mana.
Rasa nak nangis
k memang dah nangis

Then aku pun cakap dalam hati

"Takp la ujian"
aku pun ws kawan aku mengadu
*cett kuat mengadu*
Then aku cakap la
"takp la perancangan Allah hebat . Japgi mesti datang pertolongan dari Allah"
Then dia cakap
"yaa betul"

Then masa dah almost kul 12 tu
Mak Kawan aku yang duk situ
Panggil sebab nak tumpangkan

Masatu Ya Allah
bersyukur sangat sangat .....

Memang betul kalau kita serahkan urusan kita pada Allah
Maka Allah akan bantu memudahkan kita

Masyallah memang sangat hebat !

-

So . Kalau buat sesuatu tu letak lah Allah no 1
Jangan mengalah sebaliknya serahkan pada Allah

Serahkan pada Allah tak sama dengan mengalah

Mengalah serahkan pada syaitan tau syaitan ..

-

So sekarang pun dah malam ..

Aku minta izin .
mak buyung nak beradu :"p

Hak hak hak .

Assalamualaikum


1 Comments posted :

Anonymous Anonymous said... 7 April 2015 at 16:46

c0mel sgt ayat awk.. teringin nak jumpa :-/. boleh kasi n0 ph0ne tk ? klau ade mslh b0leh sy call..ws dah ade free call.. sye perempuan..serius da lme teringin nk knl awk..erm erm

Post a Comment

Nak COMMENT ? Nak KUTUK ? Nak NASIHAT ? Nak TEGUR ? Silakan Wahai Saudara ku (':