Navigation : Home | Aseffam | Twitter | Follow | Dashboard | Newer | Older

// Nǚhái yùjīnxiāng.



08 January 2015 | 4:39 pm | 0 Marshmallows

Ada orang tanya ..

"Kenapa kau beria dakwah kat orang cina tu ? kau ingat die paham kau cakap ter ?"

Yah . Sebab dia tak faham lah aku dakwah .

Lama Lama dia akan faham .
Insyallah ..

Aku rasa lagi best 
Berdakwah dekat orang non muslim ..

Lagi exited diorang nak tahu satu .
Diorang banyak soal .
Rasa keinginan tu membuak satu ..

Daripa orang Islam tulen nii .

Banyak sangat alasan
Banyak sangat jawapan ..

Yelahhhhh
Dah tahu kan ?
Buat apa nak gitau lagi ..

_______________________________

Nak tahu tak .

Bila kita berdakwah dekat orang non muslim .

Kalau Allah berikan hidayah pada dia .

Dia masuk islam .

Dia beriman kepada Allah .

Tak semena mena kita juga turut dapat saham ..

Masyallah .

Lagi besar sahamnya ...

Subhanallah

______________________________

Aku tak pernah jumpa mana mana hadith 
Yang mengatakan HARAM berdakwah dekat orang kafir .

So why not aku buat ?

Benda mulia .
Bukan keji .

Cuma fikiran melayu zaman sekarang yang

KOLOT .

Tak
Open Minded langsung
-.-

Maaf cakap .
Tapi serius aku kecewa dengan melayu sekarang .

Senang ya amat 
Di perbodohkan dengan yahudi .

______________________________________________

Islam tak mengajar kita membenci sesuatu kaum .

Ya , Benar

Mereka mensyirikkan Allah ..
Mereka derhaka pada Allah ..

Tapi .
Sebab apa ?
Pernah terfikir tak ?

Kenapa Allah jadikan mereka kafir ?

"Ah ! lantak depa la kapiaq ka tak kapiaq ka.. 
Depa buat pa pun semua dosa..
asal kita islam dah la..
dok sibuk hal orang pasaipa..
Diri sendiri pun tah ke syurga ka neraka ka ......"

 

Eh , 
Tahu pulak diri tu tah ke 'Syurga' ke 'Neraka'
Tahu pun depa buat apa pun semua 'Dosa'
Tahu pun kita ni 'Islam'

Habis .
Dok berjalan ke 'Neraka' Pasaipa ?
Nak melawat sapa ?
Kawan kawan hak kapiaq ?

*Kwajaq, Tudiaaaaaaaaaa*

Dah tahu depa tu buat baik cam melaikat pun neraka juga
Dah pasaipa hang duk tiru depa ?

Apa tak betui ?

Mengaku islam .
Tapi perangai serupa kapiaq uh .

Dari pakaian .
Akhlak 
Turun habih haih .


Todia !

____________________________________________

Tu aku cakap .
 
Aku lebih suka dakwah dekat orang non muslim ..
Daripada Muslim .

Ya lah .
But better utamakan kaum kita dulu kan ?

Ya , Memang aku utamakan kaum aku .
Dah sah sah lah kan .

Cuma hang faham dak kat situ aku habaq 


"LEBIH SUKA"

Tak maksud pulop aku BENCI SUKA nak dakwah kat Muslim 

Ayat aku hang paham betui nah !
-.-

__________________________________________

Aku sedar .

Tak ramai buat macam aku buat .

Pelik kan ?

Ah . Apa aku kesah

Cara aku cara aku .
Tak payah nak kondem bagai
-.-
Pfttt !

Sebab apa ramai takleh terima ?

Sebab .
Diorang rasa tak penting .
Diorang pikiaq

"Dah kafir tu kafir je lah.. nak buat cemana lagi..doa jela semoga dapat hidayah.."

"Lah.. doa jelah.."

"Hidayah pada Allah."

Ya . Memang .

Memang Hidayah pada Allah .

Tapi tak sedar ke ?

Allah sebenarnya kadang 2
amanahkan HIDAYAH tersebut pada kita ..

Doa je ?
Doa je ?

Doa je ke beb ?

Beb , Stakat doa
Takd usaha .
Apa ce ?

Ini lah tugas kita !
kita sebagai khalifah di bumi nii .......

Ace kau tanya mualaf .

Acemana dia boleh masuk islam .

Lepastu cuba renungkan..

Allah bagi Amanah beb !

Besar ganjaranya .. !

Sekarang nii lah masanya pun 
Kita nak kumpul saham akhirat .....

Nak tunggu sampai bila ?
Sampai kiamat ?
Sampai matahari terbit sebelah barat ?

Time tu aku rasa .
Korang sibuk bertaubat pikiaq dosa pahala sendiri je dah

__________________________________

Wahai , Pendakwah sekalian 

Buka lah mata
Bula lah fikiran

Kita semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hamba Allah .

Cina

India

Keling

Christian

Nepal

Negro

Tambi

Sapadey

Yadey Yadey Yadey

Hahahahahah

k Lawok

-.-





Dakwah ntuk semua ..


Pernah dengar tak cerita

Rasulullah menjauhi orang yahudi ?

Pernah dengar tak cerita

Rasulullah pesan "Jangan berdakwah dekat orang kafir"























Hah mestilah tak pernah .

Mana pernah rasulullah buat centu


Eheheheh .

Suspend je ..

"Contohilah rasulullah.."

Dibaling batu
Di balasnya doa .

Subhanallah
Masyallah

Tabahnya baginda T^T

Andai aku sesado tu ..

___________________________________

Back to point

"Eh , makin famous ayat back to point nii ye..."

Dakwah ntuk semua 






^..^

ehehe ..

Selamat Petang

Moga moga tak banjir lagi dah ...

Aamiin !

-La illa ha'illah-
Asalamualaikum Sahabat


0 Comments posted :

Post a Comment

Nak COMMENT ? Nak KUTUK ? Nak NASIHAT ? Nak TEGUR ? Silakan Wahai Saudara ku (':